Általános szabályzat


1. Preambulum
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy teljeskörűen szabályozza a Perfect Property Zrt. (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott, a Hello Pilis Apartments szálláshelyeinek (a továbbiakban: Szálláshely/Szolgáltatás) és az ahhoz kapcsolódó, a Szolgáltató által nyújtott egyéb szolgáltatások igénybevételének módját és feltételeit, valamint a Szolgáltató által működtett https://hellopilis.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) elérhető foglalási rendszer és webáruház felhasználási feltételeit.
Jelen ÁSZF alkalmazása nem zárja ki a speciális, vagy egyedi megállapodások létrejöttét utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, partnerekkel, akik a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások értékesítése, népszerűsítése érdekében a Szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.


2. A Szolgáltató adatai
Cégnév: Perfect Property Zártkörű Részvénytársaság
Rövidített cégnév: Perfect Property Zrt.
Székhely: 4027 Debrecen, Ibolya u. 5. ¼.
Fióktelep: 2098 Pilisszentkereszt, Forrás utca 81/B
Cégjegyzékszám: 09-10-000515
Adószám: 24921893-2-09
E-mail cím: hellopilisapartments@gmail.com
Telefonszám: +36 70 381-9617


3. Általános és értelmező rendelkezések
A honlapon keresztül, vagy más elérhető módon a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások megrendelésével a jelen ÁSZF által meghatározott feltételek szerinti szolgáltatások igénybevételére és nyújtására vonatkozó szerződés jön létre a Szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő (a továbbiakban: Szerződő fél) között. A szerződés az interneten távollévők között létrejött, magyar nyelvű, de írásba nem foglalt szerződésnek minősül, melynek tartalma utólagosan a foglalási rendszerből visszakereshető és hozzáférhető, de azt a Szolgáltató nem iktatja, magatartási kódexre nem utal.

A Szerződő fél a holnapon történő foglalás leadásával egyidejűleg elfogadja a jelen ÁSZF által meghatározott szerződéses feltételeket, annak valamennyi rendelkezésével egyetért és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Szerződő fél figyelmét arra, hogy az megrendelés elfogadása csak abban az esetben érvényes, ha a Szerződő fél legkésőbb a megrendelés elküldésekor elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit is a foglalási rendszerben, illetőleg a webáruházban erre a célja kialakított jelölőnégyzet kipipálásával.


4. Fogalommeghatározások

  • Szolgáltató: a jelen ÁSZF vonatkozásában szolgáltató a Perfect Property Zártkörű Részvénytársaság (rövidített cégneve: Perfect Property Zrt., székhely: 4027 Debrecen, Ibolya utca 5. 1/4. központi ügyintézés helye: ugyanaz);
  • Szerződő fél: a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes vagy jogi személy, gazdálkodó szervezet. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a Szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: Vendég;
  • Szolgáltatási megállapodás: a Szolgáltató és a Vendég – a feltételek teljesülése esetén – a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak, a továbbiakban együttesen: Szerződő felek.
  • Szálláshely-szolgáltatás: üzletszerű gazdasági tevékenység keretében rendszerint nem huzamos jellegű, éjszakai ott-tartózkodást, pihenést is magában foglaló tartózkodás céljára szálláshely nyújtása és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtása.
  • Honlap: Szolgáltató https://hellopilis.hu weboldalon elérhető honlapja. A honlap használatához és a honlapon történő foglaláshoz, vásárláshoz előzetes regisztrációra nincs szükség.

5. A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása
A szálláshelyfoglalás előzetes regisztráció nélkül a Szolgáltató által üzemeltetett, a Szolgáltató honlapján található webáruházon keresztül, elektronikus úton lehetséges. Telefonon, postai vagy elektronikus levél formájában leadott foglalásokat a Szolgáltató nem fogad el. A szálláshelyfoglalással kapcsolatos tájékoztatást a Szolgáltató szintén elektronikus úton továbbítja a Megrendelő részére.

A megrendelés során a Szerződő fél kiválasztja kívánt dátumot és apartmant. A szálláshely jellemzőit a webáruházban a kiválasztott apartmanra kattintva megtekintheti annak leírását, tájékozódhat annak elérhetőségéről, áráról. A szálláshely kiválasztását követően, a "Foglalás" gomb megnyomása után a foglaló/számla fizető adatait kell megadni. Az Általános Szerződési Feltétel és az Adatvédelmi nyilatkozat elfogadását a mellette lévő négyzet bepipálásval fogadja el a Szerződő fél. A "Foglalás és fizetés" gomb megnyomása után bankkártyaadatok megadásával és a "Fizetés" gombra kattintásával tudja a szálláshelyszolgáltatás díját kiegyenlíteni, amennyiben átutalást választott fizetési módnak a foglalást követően e-mailben küldjük meg bankszámlaszámunkat.

A sikeres szálláshelyfoglalásról a Szerződő fél írásbeli visszaigazolást kap legkésőbb 24 órán belül. A Szolgáltató felhívja a Szerződő fél és/vagy a Vendég figyelmét, hogy a Szolgáltató által küldött visszaigazolás akkor tekinthető megérkezettnek, ha az hozzáférhetővé válik a címzett fél számára. 

A Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség abban az esetben, ha a visszaigazolást tartalmazó elektronikus üzenet azért nem érkezik meg a Szerződő félhez, mert az általa megadott e-mail cím nem megfelelő, vagy az üzenet nem kézbesíthető a Szerződő fél elektronikus postafiókjának telítettsége miatt.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Szerződő fél és a Vendég figyelmét, hogy kizárólag a megrendelés elektronikus úton történt visszaigazolását követően – mely egyben a szálláshely foglalásának visszaigazolását is jelent – jogosult arra, hogy a szolgáltatásnyújtást követelje a Szolgáltatótól. 

A szóban továbbított megrendelés és/vagy megrendelés módosítása kizárólag abban az esetben minősül a Szolgáltató által elfogadottnak, és abban az esetben jelent kötelezettséget a Szolgáltatóra nézve, amennyiben az ilyen módon továbbított megrendelést és/vagy megrendelés módosítását a Szolgáltató írásban visszaigazolta, és ekként a Szolgáltató írásbeli visszaigazolása alapján egyértelműen megállapítható a létrejött, vagy módosított szolgáltatási szerződés tartalma.

A megrendelés és/vagy a megrendelés módosításának a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem jelent kötelezettséget a Szolgáltatóra nézve, még abban az esetben sem, ha a megrendelést és/vagy annak módosítását a Vendég írásban továbbította.

A szerződő felek között a Szolgáltató által nyújtott és a Vendég által megrendelt szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szolgáltatási szerződés határozott – a Szolgáltató által írásban visszaigazolt foglalási időtartammal megegyező – időre jön létre.

Amennyiben a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a továbbiakban nem kívánja igénybe venni, illetőleg az érkezési időpontban nem érkezik meg, azonban a megrendelt szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint nem mondta le – függetlenül attól, hogy a megrendelt szolgáltatások igénybevételét megkezdte-e – köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékének megfizetését követelni, egyúttal jogosult az érintett szálláshelyet és szolgáltatásokat a Vendég által igénybe nem vett időszak tekintetében más Vendég számára elérhetővé, foglalhatóvá tenni.

Amennyiben a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Szolgáltató által írásban visszaigazolt megrendelésben foglalt határozott időnél hosszabb ideig kívánja igénybe venni, úgy az a megrendelés módosításának minősül, melyet a Vendég köteles a Szolgáltató részére legkésőbb a határozott idő lejártát megelőző napon jelezni, a megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, és amelyre vonatkozóan a Szolgáltató írásbeli visszaigazolása esetén írásban létrejöttnek minősülő szolgáltatási szerződés-módosítás jön létre a felek között.

A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt egybehangzó megállapodása útján lehetséges.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatáson, a webáruházban elérhető termékek körén, illetőleg azok árain bármikor módosítson. A Szolgáltató által biztosított, a webáruházban elérhető termékekre vonatkozó árengedmény vagy más kedvezmények (akciók és nyereményjátékok) lényeges körülményeiről – így különösen azok mértékéről és időtartamáról – a honlapján elérhető formában bárki számára hozzáférhető módon tájékoztatást nyújt. A Szerződő félnek az akció időtartama alatt az érintett termékek vagy szolgáltatások tekintetében leadott megrendelésére és annak teljesítésére az akció idejére meghirdetett feltételek az irányadóak.

A Szolgáltató a Szerződő fél által leadott, majd elektronikus úton visszaigazolt megrendelése alapján a szolgáltatás ellenértékéről elektronikus számlát állít ki, melyet elektronikus úton (e-mail útján) továbbít a Szerződő fél részére.

A szolgáltatások forintban meghatározott árát a Szolgáltató a honlapjáról elérhető webáruházban feltünteti, az ilyen módon feltüntetett árak az általános forgalmi adót tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult a termékek és szolgáltatások árát bármikor egyoldalúan módosítani.

6. A szolgáltatás lemondása, elállás, felmondás
A Vendég kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges lemondásáról, módosításáról, vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően legalább 48 órával (negyvennyolc) írásban tájékoztatja a Szolgáltatót.

A Vendég / Szerződő fél a szolgáltatást kötbérmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a Szolgáltató részére az érkezési időpontot megelőző 30. (harmincadik) napig.

Az érkezési időpontot megelőző 29. és 15. napon belüli, írásban jelzett szolgáltatás lemondás esetén a Szolgáltató kötbért számít fel, melynek összege a megrendelt szolgáltatás díjának 50 %-nak megfelelő összeg, míg az érkezési időpontot megelőző 14 napon belüli, írásban jelzett szolgáltatás lemondás esetén a felszámított kötbér összege a megrendelt szolgáltatás díjának 100 %-nak megfelelő összeg.

Csoportos vagy egyéni megrendelések esetén a lemondási feltételek egyedileg kerülnek meghatározásra.
A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vendég által megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 30. napig – a Vendég részére írásban megküldött nyilatkozattal – elálljon, és a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű visszautalása, vagy SZÉP kártyáról történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés mellett.

Csoportos vagy egyéni megrendelések esetén az elállási feltételek egyedileg kerülnek meghatározásra.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy speciális feltételekhez kötött termékei és szolgáltatásai – így különösen akciós ajánlatai – foglalása, csoportos utazás vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedileg megállapított feltételeket állapítson meg.

7. Egyéb szolgáltatások, ajándékutalvány
A Szolgáltató a honlapján a foglalási rendszer üzemeltetése mellett egyéb, a szálláshely szolgáltatásához közvetlenül kapcsolódó szolgáltatások igénybevételére zárt webáruházat üzemeltet, melyen a Szerződő fél és/vagy a Vendég a szálláshely igénybevételének időpontjától függetlenül, de a szálláshelyre érkezést megelőző legkésőbb 7 (hét) nappal megelőzően egyéb szolgáltatások igénybevételét rendelheti meg, illetőleg a Szolgáltató által kibocsátott és általa elfogadott – úgynevezett egycélú – ajándékutalvány megvásárlását teszi lehetővé.

A Hello Pilis Voucher ajándékutalványra vonatkozó rendelkezések

A különböző értékű címletekben megvásárolható Hello Pilis Voucher ajándékutalvány (a továbbiakban: Ajándékutalvány) megvásárlását a Szolgáltató a honlapján elérhető webáruházban teszi lehetővé. Az elérhető ajándékutalványok címleteit a Szolgáltató előzetesen maga határozza meg, egyedi értékű ajándékutalványok jelenleg nem érhetők el.

Az ajándékutalványok készpénz helyettesítő fizetőeszköznek minősülnek, készpénzre át nem válthatók, ezáltal kisebb értékű termékre és/vagy szolgáltatásra történő beváltása esetén a fennmaradó összeg elveszik.

Az ajándékutalványok a Szolgáltató által működtetett webáruházban vásárolhatók meg, azok kiállítására elektronikus úton kerül sor.

Az ajándékutalványok névértéke és egyben azok ellenértéke megegyezik az adott ajándékutalványon feltüntetett összeggel. Az ajándékutalvány beváltásakor az adott ajándékutalvány névértékének megfelelő összeg került elszámolásra a vásárlás értékéből.

A Szolgáltató által kiállított ajándékutalványok beváltására az ajándékutalvány megvásárlásától számított 6 (hat) hónapig kerülhet sor, kizárólag a Szolgáltató honlapján történő foglaláskor, szolgáltatás megrendelésekor – de az ajándékutalvány érvényességi idejét követő későbbi időpontra szóló foglalásokra is – vagy termékek vásárlásakor, hacsak az aktuálisan értékesített ajándékutalvány az ajándékutalványon feltűntetett módon erről másképp nem rendelkezik. A Szolgáltató ezen időpontot követően bemutatott ajándékutalvány felhasználását és figyelembevételét jogosult megtagadni.

Az ajándékutalvány felhasználására a Szolgáltató honlapján történő megrendeléskor a "Kuponkód" mezőbe kell beírni az adott ajándékutalvány egyedi sorszámát, majd a "Beváltom" gombra kattintani. Egy foglalás/vásárlás alkalmával több ajándékutalvány is felhasználható. Ha a beváltott ajándékutalványok értéke meghaladja a megrendelt szolgáltatások összértékét, akkor a különbözet elveszik, annak visszatérítését a Szerződő fél és/vagy a Vendég nem követelheti. Egy ajándékutalvány egy alkalommal használható fel.

Az ajándékutalvány kötelező tartalmi elemei: A Szolgáltató, mint kibocsátó adatai (Perfect Property Zrt., székhely: 4027 Debrecen, Ibolya utca 5. ¼., fióktelep: 2098 Pilisszentkereszt, Forrás utca 81/B, cégjegyzékszám: 09-10-000515, adószám: 13922546-2-03), az ajándékutalványra vonatkozó utalás, a kibocsátási érték, a felhasználási időszak, az értékesítési és beváltási információk, sorszám.

Az ajándékutalvány megvásárlásával a vevő illetőleg a Vendég az ajándékutalvány kibocsátására és felhasználására vonatkozó, jelen ÁSZF-ben rögzített szabályokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

Az ajándékutalvány bárkire szabadon átruházható, az ajándékutalvány tulajdonosának azt kell tekinteni, akinek az utalvány birtokában van, illetőleg aki azt felhasználja, a Szolgáltató nem vizsgálja a felhasználás jogszerűségét.

Az ajándékutalvány vissza nem váltható, pénzre be nem váltható.

A szolgáltatás igénybevételére egyebekben ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a pénz felhasználásával történő vásárlás vagy szolgáltatás igénybevétele esetén.

8. Szavatosság
8.1 Kellékszavatosság
A Szolgáltató a webáruházban az általa nyújtott szálláshelyszolgáltatásokról folyamatos és megfelelő tájékoztatást nyújt.

A Szolgáltató a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság). A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szerződő fél és/vagy a Vendég kifogást terjeszthet elő, kifogását a Szolgáltató bármely elérhetőségén írásban közölheti.

Milyen esetben élhet Szerződő fél és/vagy a Vendég a kellékszavatossági jogával?
A Szerződő fél és/vagy a Vendég a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Szerződő felet és/vagy a Vendéget kellékszavatossági igénye alapján?
Választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vendég által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vendég is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vendég viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vendég kellékszavatossági igényét?
A Vendég köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölni. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Vendég a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vendég igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vendég köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


8.2 Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vendég a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vendég – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vendéget termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vendég kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vendég termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a termék Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vendégnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.

8.3 A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog
Fogyasztónak minősülő Vendég 14 (tizennégy) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a szerződés teljesítése megkezdődött, a Vendég jogosult 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

A Vendég az elállási jogát gyakorolhatja erre irányuló egyértelmű nyilatkozatával.

Az elállási/felmondási határidő
(i) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le,
(ii) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vendég, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
(ii) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vendég vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
(iii) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor, amelyen a Vendég vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha a Vendég elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatnia a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségei egyikére (postán, telefaxon vagy elektronikus levél útján). A Vendég határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai
Ha a Vendég eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vendég elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Vendég által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vendég más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vendéget semmilyen többletköltség nem terheli.

Amennyiben a Vendég kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a Vendég köteles megtéríteni a Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen a Szolgáltató visszatéríti a Vendég számára az általa nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató által üzemeltetett zárt webáruházban elérhető termékek kizárólag a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódóan, azzal összefüggésben használhatók fel, és azok fuvarozását a Szolgáltató nem biztosítja, a termék visszaküldésének kérdése és annak költsége nem merül fel.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vendég figyelmét, hogy őt nem illeti meg az elállási / felmondási jog, egyebek mellett:

1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8. h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.

Tekintettel a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatásra irányuló szerződésre – mely a felek között minden esetben meghatározott teljesítési határidővel jön létre, valamint arra, hogy a Szolgáltató által a webáruházban elérhetővé tett termékek és szolgáltatások jellemzően romlandó, vagy minőségüket rövid ideig megőrző, valamint olyan zárt csomagolású termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhetők vissza, a Szerződő felet és a Vendéget a jogszabályban meghatározott elállási/felmondási jog nem illeti meg.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja a fogyasztónak minősülő Szerződő fél és a Vendég figyelmét arra, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti, a szerződéskötéstől számított 14 (tizennégy) napon belüli indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jog a Szerződő felet, és a Vendéget nem illeti meg a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatás, valamint a webáruházában elérhetővé tett termékek és szolgáltatások jellemzői miatt.

A fogyasztónak minősülő Szerződő fél és Vendég az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltatótól jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott szálláshelyszolgáltatás, valamint a webáruházán keresztül megrendelt termékek és szolgáltatások vonatkozásában a 15 (tizenöt) napon belüli elállási, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja. 

A Szerződő fél és/vagy a Vendég tudomásul veszi, hogy a jelen ÁSZF által meghatározottak szerinti megrendelés továbbítása részéről ajánlatnak minősül, melyhez kötve van. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés továbbításával egyidejűleg jelen ÁSZF valamint a hozzá kapcsolódó Adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit elfogadja, és abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

9. A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek
A Szolgáltató által alkalmazott árakat a https://hellopilis.hu honlapon folyamatosan közzéteszi. A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat bármikor jogosult szabadon megváltoztatni azzal, hogy a Szolgáltató egyoldalú módosítása nem vonatkozik a korábban továbbított és a Szolgáltató által írásban visszaigazolt megrendelések alapján létrejött szolgáltatási szerződésekre azzal, hogy azok esetleges módosítása, meghosszabbítása esetén a Szolgáltató által a módosítás, meghosszabbítás időpontjában alkalmazott szolgáltatási árak az irányadók.

Ajándékutalvány vásárlására esetén annak névértéke nem feltétlenül egyezik meg a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások, bármely apartman használatának egy vagy több napra történő foglalásának ellenértékével, az ajándékutalvány felhasználása az azon szereplő névérték beszámítására, annak a szolgáltatások ellenértékéből történő levonására jogosít.

A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat az irányadó jogszabályi előírásoknak megfelelően forintban tünteti fel.
A Szolgáltató az egyes szolgáltatások ellenértékének közlésekor minden esetben megjelöli az ellenérték összegének adótartalmát (pl.: általános forgalmi adó, idegenforgalmi adó), annak jogszabályban meghatározott mértékét. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az alkalmazandó adó mértékének jogszabályi változása esetén az ilyen módon keletkező többletet előzetes értesítés nélkül áthárítsa a Szerződő félre és/vagy a Vendégre.

A Szolgáltató az általa nyújtott egyes termékek és szolgáltatások és igénybe vehető apartmanok ellenértékét, aktuális akcióit, kedvezményeit és egyéb ajánlatait honlapján teszi közzé.

Utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel való együttműködés esetén, együttműködési szerződés hiányában a partner bruttó összegű – jutalékot és az ÁFA mértékét is tartalmazó – számlát állít ki. Szerződött partnerek esetében a szerződésben megállapított szerződéses ár kerül kiszámlázásra.

A Szolgáltató megrendelt szolgáltatások teljes összegét a szolgáltatások körére és igénybevételének időtartamára az aktuálisan érvényesítésre kerülő árakkal és díjakkal számítva a Szolgáltató az általa a Vendég részére küldött írásos visszaigazolásában közli.

A megrendelt termékek és szolgáltatások ellenértéke fizethető

  • banki átutalással, illetve
  • online bankkártyával, valamint
  • a hatályos jogszabályoknak megfelelően Széchenyi Pihenőkártyával (SZÉP kártya).

Banki átutalás esetén a Szerződő fél vagy a Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét az érkezés előtt a Szolgáltató részére maradéktalanul megfizetni a Szolgáltató által kiállított és elektronikus úton továbbított elektronikus számlán szereplő határidőig. A Szolgáltató a befizetett összegekről a Szerződő felé vagy a Vendég felét előleg- és végszámlát állít ki.

Előre történő banki átutalás illetőleg bankkártyás fizetés esetén a termék és/vagy szolgáltatás ellenértéke akkor tekintendő megfizetettnek, amennyiben annak összege a Szolgáltató bankszámláján maradéktalanul jóváírásra kerül.

A Szolgáltató tájékoztatja a Szerződő felet, hogy az internetes bankkártyás fizetés lebonyolítását a Stripe biztosítja. Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. 

Bankkártyás fizetés esetén a Szerződő fél automatikusan átirányításra kerül a Stripe fizetési oldalára, ahol a díj kiegyenlítéséhez meg kell adnia a Stripe által megkövetelt adatokat. A Szolgáltató felhívja a Szerződő fél figyelmét, hogy az általa megrendelt termékek és szolgáltatások ellenértéke kiegyenlítése kizárólag a Stripe által elfogadott, internetes vásárlásra alkalmas bankkártyával lehetséges. A Szolgáltató felhívja továbbá a Szerződő fél figyelmét arra, hogy a fizetési tranzakció annak végrehajtását követően nem vonható vissza. Sikertelen fizetési tranzakció esetén a honlapon hibaüzenet jelenik meg, míg a szolgáltatási díj sikeres kiegyenlítése esetén a Szerződő fél bankszámlaegyenlege a szolgáltatási díj összegével azonnal megterhelésre kerül.

A Szolgáltató tájékoztatja a Szerződő felet, hogy a Stripe fizetőoldalán megadott fizetési és bankkártya adatokat a Szolgáltató nem ismeri meg és nem is kezeli.

Tekintettel arra, hogy a bankkártyás fizetési tranzakció szabályos lebonyolítása, a fizetés során megadott adatok kezelése, azok titkosítása és a fizetési folyamat biztosításának garantálása a Stripe kizárólagos kötelezettségébe tartozik, így a Szolgáltató a bankkártyás fizetéssel összefüggő, valamint a Stripe hatáskörébe tartozó problémákért nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá a fizetési tranzakció sikertelenségéért sem.